Wednesday, October 28, 2009

Öppet brev till Com Hem


Till ledningen i företaget Com Hem

Via hemsidan E24.se får jag reda på att ert företag tagit den icke åtråvärda jumboplatsen i en underökning av kundernas uppfattning om telekombolagens service. Jag kan inte göra annat än hålla med era kunder som nu sägs "rasa" mot Com Hem, heja på och säga att jag vet hur det känns. Jag har också suttit i den där kundtjänsten, och från surkärringar och -gubbar fått undermåliga svar på frågan om varför mitt internet och min telefoni oförklarligt slutat fungera flera gånger i månaden. Det är rent ut sagt för jävligt och även om Telia för den skull inte är helt problemfritt så har det företagets service i alla fall varit bra mycket bättre än er, och internet ligger sällan nere några längre stunder. Nä, Com Hem, hoppas ni tar till er av den här kritiken och förändrar situationen, annars ska jag fira med tårta och fyrverkerier den dag ni lämnar in er konkursansökan. Och till era kunder vill jag framföra ett citat från den småsöta indiefilmen You and Me and Everyon we Know (Miranda July, 2005): "You think you deserve that pain, but you don't." Använd er makt som konsument - byt telebolag!

Vänligen,

Fredrik Sahlsten


Uppdatering: Com Hems vd har på företagets hemsida kommenterat det dåliga resultatet i undersökningen. Han läser alltså den här bloggen. Kul. Com Hem meddelar att de är ledsna och att kunderna får vänta till nästa år med att bli nöjda. Fabulous. Ha en riktigt trevlig jul, Com Hem-kunder. Nästa år är det kvalitetsår hos ert telekombolag.

1 comment:

Anonymous said...

leftofspace.blogspot.com is very informative. The article is very professionally written. I enjoy reading leftofspace.blogspot.com every day.
payday advance loan
payday advance

 
Clicky Web Analytics