Wednesday, March 10, 2010

Knowledge is power!

Wikipedia är inte bara en pålitlig källhänvisning i många akademiska uppsatser, ingen nämnd ingen glömd, utan också en konstant källa till nödvändig popkulturell allmänbildning och anekdoter att berätta på fester och familjesammankomster. Här är ett par fantastiska guldkorn jag grävt fram de senaste dagarna:

I ett originellt försök att marknadsföra b-skräckisen One-Eyed Monster som handlade om att porsskådisen Ron Jeremys kuk får ett eget liv och blir mordisk (lite som Idle Hands tänker jag mig) börjar detta berömda organ att twittra och lägga upp eftertänksamma Youtube-klipp.

Internetflugan Caramelldansen, där japanska animefigurer vickar på höfterna och simulerar kaninöron med händerna till en uppspeedad version av dagiseurodiscobandet Caramells låt med samma namn är lite av den japanska motsvarigheten till våra turkhits som "Hatten är din" och "Ansiktsburk" om ni kommer ihåg dem. Min favorit var dock alltid "Han teleporterar taliban". Textraden "Dansa med oss, klappa era händer" låter tydligen väldigt lik den japanska frasen "Barusamiko-su Yappa irahen de" som enligt Wikipedia betyder "Jag vill inte ha nån balsamvinäger trots allt." Fantastiskt!

No comments:

 
Clicky Web Analytics